COLORFUL BOOK TAG



Bardzo dziękuję Tenebris z bloga Ocean Słów za nominację, nie przedłużając, zapraszam do czytania :)


SZARY to kolor ponadczasowy - Książka, która może być uznana za ponadczasową.


Myślę, że będzie tu pasowała powieść "Quo Vadis" Henryka Sienkiewicza. Od wydania książki minęło już 120 lat (sama obliczałam :D, czego się nie robi dla wiedzy) i nadal ludzie po nią sięgają. Być może to również dlatego, że jest lekturą szkolną, ale i tak się liczy. Czytałam Quo Vadis jakieś trzy lata temu i książka bardzo mi się podobała, myślę, że to dlatego, że napisana jest prostym językiem, który łatwo zrozumieć mimo upływu lat.


CZARNY jest kolorem silnych emocji - Książka, która wywołała u ciebie największe emocje.


Z pewnością jest to Więzień Labiryntu od Jamesa Dashnera. Być może książka ta nie wywoływała we mnie ogromnych emocji, ale bardzo ją przeżywałam. Więzień labiryntu jest dość specyficzną powieścią, gdyż czytelnik jest tak samo zdezorientowany jak główny bohater. Na początku książki nie wiemy nic, jesteśmy strasznie zagubieni, gdy myślę o tym z perspektywy czasu, to naprawdę świetny zabieg zastosowany przez autora, ale na samym początku czułam się bardzo dziwnie czytając Więźnia.


Biały to symbol neutralności - Książka do której jesteś neutralnie nastawiona. 


Myślę, że jestem neutralnie nastawiona do Zmierzchu - Stephenie Meyer. Jest wiele negatywnych opinii o książce (chyba więcej złych niż dobrych), ale według mnie seria nie była ani dobra ani zła, dlatego idealnie nadaje się do tej kategorii.


NIEBIESKI, kolor wytrwałości, niezawodności - Książka, która cię nie zawiodła, mimo różnych opinii na jej temat.


Słyszę zróżnicowane opinie o Selekcji, czyli trylogii Rywalek. Dla mnie jest piękną historią miłosną z którą warto się zapoznać.



ZIELONY jest kolorem nadziei- Książka która dała ci nadzieję.


Dziewczyna Ognia i Cierni porusza wiele drażliwych tematów. Opowiada o tym, że człowiek może podnieść się po każdym upadku i pokonać swoje wewnętrzne demony, by stać się silniejszym niż dotychczas. 


CZERWONY to kolor miłości, ale i również nienawiści - Książka którą kochasz i nienawidzisz jednocześnie.


Jestem fanką twórczości Cassandry Clare i pokochałam Dary Anioła niemal od pierwszej strony. Moja miłość trwała do trzeciego tomu, a potem było tylko gorzej. Uwielbiam bohaterów i całą fabułę, ale coś zaczęło się psuć i czytanie dalszych tomów już nie sprawiało mi takiej przyjemności jak na początku. Ostatniej, szóstej części nie dokończyłam, zostało mi około stu stron, ale porzuciłam czytanie i do tej pory nie mogę się zmusić, by zakończyć serię.



ŻÓŁTY, kolor słońca i radości - Książka z którą wiążesz najwięcej wspomnień.


Odpowiadając, nie będę oryginalna, ale cóż najwięcej wspomnień wiążę z Harrym Potterem - serią mojego dzieciństwa (nie to żebym  była stara). W Hogwarcie spędziłam wiele wspaniałych godzin, jak większość osób czekałam na list do szkoły i robiłam różdżki z patyków (to akurat było całkiem niedawno). Z uśmiechem wracam do tych książek, które zdecydowanie są dla mnie magiczne.


ZŁOTY to symbol bogactwa - Książka, która była prawdziwym bogactwem, jeśli chodzi o treść na jej kartach.


Kim bym była, gdybym nie umieściła w tym tagu (kto by się spodziewał?) Diabelskich Maszyn. Pasowały mi do kilku kategorii, ale zdecydowałam, że złoto jest odpowiednim kolorem dla tej serii. Trylogia jest nie tylko bogata pod względem występujących w niej wątków czy fabuły. Niesamowite jest to, że chciało mi się śmiać i płakać jednocześnie. Czytałam tę serię jakieś trzy lata temu i pamiętam imiona i nazwiska praktycznie wszystkich bohaterów, wiem jak wyglądali, co lubili, czym się zajmowali, jacy byli. To naprawdę fantastyczne uczucie, kiedy mimo upływu lat, wiesz, że jest książka, którą zawsze będziesz miał w pamięci i już jako dorosła osoba wspominał losy swoich papierowych przyjaciół.


4 komentarze :

  1. O! Cieszę się, że jest ktoś kto podziela moją opinię na temat Zmierzchu. Wiadomo, iż ambitną powieścią pełną morałów i nauk nie jest, ale czyta się przyjemnie, szybko. Ileż to powstaje teraz książek nawet niżej położonych od tej? Ile autorów inspirowało się tą sagą przy tworzeniu swoich dzieł? :|
    I też uwielbiam Rywalki ^^

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, Zmierzch zapoczątkował modę na wampiry i wszyscy chętnie go czytali, a teraz same negatywne komentarze.

      Usuń
  2. Mi też bardzo podobało się to, jak Dashner wprowadza czytelnika do labiryntu. :) Świetnie wyszedł ci ten tag :D

    http://ocean-slow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

My Friends Are Made Of Paper... © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka